siistibiitsiPidä Saaristo Siistinä ry järjestää valtakunnallisen rantojen puhdistus kampanjan 12-25.5.2014 välisenä aikana. Vastaavaa näin mittavaa rantojen siivousoperaatiota ei ole koskaan aiemmin Suomessa järjestetty. Tavoitteena on siistiä rantamme ja nostaa roskaantuminen yleiseen tietoisuuteen ja antaa ihmisille konkreettinen mahdollisuus vaikuttaa rantojen hyvinvointiin. Rantojen roskaantuminen vaikuttaa rantojemme eläimiin, ympäristön tilaan ja omaan viihtyisyyteemme.

Lohjan Vihreät on ottanut PSS:n haasteen vastaan ja toimii paikallisena siivouskoordinaattorina. Tarkoituksena on 21.5.2014 klo 18:00-21:00 välisenä aikana järjestää Lohjanjärven rantojen puhdistus talkoot eri puolilla Lohjanjärveä. Lohjan Vihreät itse puhdistaa Aurlahden rantakentän aluetta keskiviikkona 21.5 klo 18:00 lähtien.

Kampanjaan voivat osallistua niin yhdistykset, kerhot, seurat, harrastusryhmät, työpaikat, yritykset, kaupungit, opiskelijat, koululaiset, organisaatiot, perheet ja kaveriporukat kuin yksityiset kansalaiset. Tiedätkö sinä rannan, joka kaipaisi siivousta? Kerää oma tiimi tai järjestä siivous yhteistyössä muiden tiimien kanssa, ja laittakaa yhdessä ranta kuntoon.

Kun olet kerännyt oman tiimisi, ilmoita siitä siivouskoordinaattorina toimivalle LoVi:lle osoitteseen: lohjan.vihreat@gmail.com

Lisätietoja ”Siisti Biitsi” kamppanjasta internet osoitteesta http://www.siistibiitsi.fi/siistibiitsi.

Tule mukaan puhdistamaan Lohjanjärven rantoja!