Ska Keller

Euroopan Vihreät järjestävät ensimmäisenä poliittisena ryhmänä avoimen esivaalin, jossa valitaan kaksi kärkiehdokasta keväällä 2014 pidettäviä eurovaaleja varten. Lohjan Vihreät tukevat esivaalissa saksalaista Ska Kelleriä.

– Kymmenen vuotta sitten Vihreät tekivät ensimmäisenä eurooppalaisena puolueena yhteisen vaalikampanjan, ja nyt viemme demokratian jälleen askelta pidemmälle, kertoo Lohjan Vihreiden puheenjohtaja Leo Junno. – Koska maailman ongelmat eivät tunnusta valtioiden rajoja, politiikankin täytyy ylittää ne. Vihreille on luontevaa toimia yhteisenä eurooppalaisena ryhmänä, ja tälläkin kaudella Vihreät on ollut europarlamentin ryhmistä yhtenäisin.

Eurooppalaiset puolueet nimeävät näissä vaaleissa itselleen kärkiehdokkaat, jotka ovat omien puolueidensa ehdokkaita EU:n kärkitehtäviin. Vihreät ovat ainoa poliittinen ryhmä, joka valitsee kaksi kärkiehdokastaan avoimella esivaalilla. Esivaaliin voi osallistua jokainen 16 vuotta täyttänyt vihreiden arvojen kannattaja. Äänestys toimitetaan sähköisenä verkkoäänestyksenä, ja se jatkuu tiistaihin 28. tammikuuta saakka.

Ska Keller on 32-vuotias europarlamentaarikko. Hän toimii yhteisen ympäristömme, rauhan ja vapaan yhdentyneen Euroopan puolesta, joka pystyy selviämään sosiaalisista, taloudellisista ja kansainvälisistä haasteista. Hän on myös suomalaisille vihreille tuttu vakituinen Suomen-kävijä. Esivaalin muut ehdokkaat ovat José Bové Ranskasta, Monica Frassoni Italiasta ja Rebecca Harms Saksasta.

Äänestä esivaalissa tästä!