Kampanjointietiketti

Lohjan Vihreät Kampanjointietiketti

Tori- ja tapahtumakampanjointi

Tapahtumissa pyrimme kontaktiin kuntalaisten kanssa. Jokaisen tapahtumassa olijan tehtävänä on ensisijaisesti jakaa yhteisesitettä ja kertoa Lohjan vihreiden kuntavaalitavoitteista.  Pidä itselläsi siis jatkuvasti mukana yhteisesitteitä ja omaa kampanjamateriaaliasi, joita jaat tapahtumissa.

Mikäli kuntalainen ei halua esitettä tai on suorastaan vihamielinen vihreitä kohtaan, ei missään tapauksessa pidä provosoitua. Heille voi ystävällisesti toivottaa hyvää päivänjatkoa tai toivoa, että he löytävät sopivan ehdokkaan muista puolueista.

Kaikissa kontakteissa on kohteliasta kertoa, että teltalla on yhteisesitteitä, Vihreää lankaa ym. materiaalia. Pöydälle voivat kaikki ehdokkaat tuoda omia esitteitään. Myös printit puolueen ja yhdistyksen vaaliohjelmista löytyvät teltalta.

Kuntavaalien aikaan tori- ym. tempauksissa on paljon saman puolueen ehdokkaita. Me kilpailemme ensisijaisesti muiden puolueiden kanssa, emme keskenämme. Tarkoituksemme on saada Lohjan kaupunginvaltuustoon mahdollisimman monta vihreää valtuutettua. Näkyminen yhteisenä rintama on siis kaikkien etu. Jokaiselle Vihreälle ehdokkaalle on kuitenkin korrektia suoda myös oma kampanjointirauha. Ei pidä mennä kollegaehdokkaan keskustelun väliin, ellei sinua ole erikseen pyydetty mukaan keskusteluun.

Some ja muu kirjoittelu

Vaalikampanjan aikaan on hyvä olla näkyvillä myös lehdissä ja sosiaalisessa mediassa. Joillakin ehdokkailla on omat kotisivutkin. Muodosta mielipiteesi aina rakentavasti ja esimerkein tehostaen, kun ehdotat omaa vaihtoehtoa tai toimintatapaa. Vihreiden tapana ei ole ollut moittia, vähätellä tai panetella toista puoluetta tai sen luottamushenkilöitä tai ehdokkaita nimeltä. Vihreissä arvostamme myös oman puolueen luottamushenkilöiden tai ehdokkaiden eriäviä mielipiteitä omastasi.

Kaikessa toiminnassa on pyrittävä toisen kunnioittamiseen. Seuraavat neljä vuotta vihreät tekevät yhteistyötä toisten valtuustoryhmien kanssa. On hyvä säilyttää asialliset välit myös niihin ryhmittymiin, jotka ajavat päinvastaisia asioita kuin vihreät.